My True Friends

Saturday 11 February 2012

Sakit yang Ku Rasakan, Ampunkan Aku Ya Rabbi..

Blog nie lar yng menjadi tempat luahan hati, hanya di blog aku dapat meluahkan segala yang terpendam. Bukan aku tiada teman cuma aku tidak tahu bagaimana cara meluahkan.

Hari-hari exam semakin dekat dan hati aku masih sakit sampai sekarang. Sejujurnya, aku dah lama lupakan tapi bila melihat gambar-gambar tu, aku jadi teringat kembali. Bukan aku tak ingat hari kelahiran kau, malah aku sentiasa mengingati tarikh itu even, annivesary parents aku pun aku terlupa nak wish even aku ingat. Aku memang nak wish tapi ego aku tak membenarkan. Maafkan aku kawan.

Dari pertama kali, aku mengenali kau, wujud perasaan cemburu aku terhadap kau, Kau punya segalanya, tidak seperti aku, Aku tahu kau bukan jenis menunjuk tapi kau perlu tahu untuk lebih menghargai rakan. Ibu aku selalu cakap, "sabarlah kak, jangan kita balas apa yang orang buat kat kita, biar kita sakit tapi jangan kita biarkan orang lain sakit". Kata-kata itulah yang aku pegang sampai sekarang, dan aku masih buat seperti biasa pabila aku terlihat kelibat kau. Bukan saja kau malah yang lain pun sama.

Aku penat dan aku lelah. Aku tak mampu untuk bertahan sehingga airmata sering keluar pabila mengimbau kembali detik-detik bersama. Aku hanya berserah kepadaMU Ya Allah, ampunkan dosaku kerana telah wujud perasaan sakit hati terhadap rakanku, sedangkan aku tahu, itu adalah ujian Dari-MU terhadapku. Tidak wajar aku berasa sakit hati atas ujian-MU kerana jika wujud perasaan itu, itu beerti wujudnya sakit hatiku terhadap-MU Ya Rabbi. Ampunkan aku Ya Allah....

No comments:

Post a Comment