My True Friends

Sunday 29 July 2012

Tidak Diendahkan!!!


Bisu, bisu, bisu...aku nie duduk dekat rumah orang bisu ke??walaupun duduk kat rumah tapi rasa macam aku nie berkomunikasi dengan orang bisu pulak. Yela, mana tidaknya, tiap kali aku tanya, tak ada jawapan pun yang keluar dari mulut diorang. Agaknya ada emas di dalam mulut kott.

Bosan setelah lama tak update tetiba terasa nak menulis pulak. Bukannya tak ada masa tapi lebih suka menghabiskan masa dengan menonton movie dan baca novel. Lagi pun aku bukanlah macam orang lain yang sentiasa mencurah-curah idea untuk menulis.

Haa…

Nak taw tak kenapa orang kat dalam rumah aku nie jadi bisu, mesti korang nak taw kan? Sebenarnya hari nie, sempat aku, adik aku bersama parent kita orang dan atuk membeli barang-barang dapur. Ibu cakap nak pergi BP Mall tapi lepas habis masak. Aku nie pulakk tetiba rasa lapar yang teramat serta mengantuk dan aku membuat keputusan untuk tidur sebab dah tak tahan lapar and da macam nak kena gastrik balik larh pulakk. Memang lah aku puasa tapi aku minum susu sikit sangat pagi tadi maybe sebab tu aku cepat lapar. Kurma pun tak makan. Ibu aku pun macam merajuk sebab tak ada orang tolong dia masak kecuali ayah. Aku dengan adik aku tidur.

Setelah siap masak ibu mengejutkan kami berdua tapi liat betul nak bangun sebab terlebih ngantuk. Mana tidaknya, bawa kereta pagi tu pun boleh sampai tak sedar nak termakan jalan orang. Ibu siap cakap cam nie lagi " bangun!!bangun!! Kalau tak ibu oergi dengan ayah, lepas tu perus pergi rumah atuk. Pandai-pandai korang fikir macam mana nak pergi rumah atuk.hehe" sempat ibu aku ketawakan kami berdua. Aku dengan adik aku mempunyai fikiran yang sama dan hati kami menjawab," tak apalah ibu, kitaorang boleh buka dekat rumah jerk, kami tak kisah pun" huhu….memanglah punya anak keras kepala kan..kan..

Tetiba pulak ada orang yang datang peri salam, adik aku pun teruslah pergi tengok. Orang tu pun tanya " Salam, nie rumah orang yang buat rawatan ke??", adik aku nie terlebih bijak and dengan selamba badak dia, dia pergi jawab "ayah tak ada", apa punya jawapan larh nie kan. Ayah aku yang baru balik dari bank marahlah sebab kenapa tak suruh orang tu tunggu. Ayah cakap kitaorang halau orang tu. Kami tak ada niat pun sebenarnya, Cuma tersilap cakap jerk. Ayah cakap orang tu orang baru yang datang nak berubat, datang dari jauh lagi. KAMI MINTA MAAF AYAH!!! Kami tak sengaja dan kami tak ada niat pun nak menghalau orang yang datang nak beri rezeki ayah.

Lepas tu, semua orang dalam rumah nak bad mood and tak nak bercakap. Nak tolong, ibu tak jawab. Ayah keluar pergi mana pun tak tahulah. Shahindah sambung tidur. Aku sorang jerk larh yang termangu- mangu kat sini.

Erm….

Nak buat macam mana dah nasib badan, sabar jerk larh!!!


No comments:

Post a Comment