My True Friends

Monday 24 December 2012

Hye, hye, hye...

entah kenapa pulak lar dengan aku nie. hehe. saya sihat-sihat jer sebenarnya. haa, untuk entri yang baru nie teringin pulakk nak bercerita tentang pengalaman semasa berada di alam degree nie. even though this is my first semester for the first year, but I really enjoy it and more than a thing I had learn in my life. kehidupan yang sekarang lebih mematangkan aku. banyak perkara yang aku belajar, banyak ragam manusia yang aku kenal dan cuba untuk fahami dan selami kehendak mereka.

memang banyak bezanya zaman asasi dengan degree, dulu mungkin kami agak sebulu tapi sekarang bermacam bentuk manusia yang aku jumpa. ada yang tak habis-habis dengan cemburu. ada yang susah nak bertimbang rasa, ada yang bermulut ehem-ehem. haishh, cemburu? nak buat apa lah cemburu, kau masih ada banyak kelebihan, kau juga ada kelebihan, kau tak malu untuk ke pentas, bersyukurlah untuk itu. ragam manusia memang tak pernah lekang dengan perasaan marah, hasad, dan macam-macam lah tapi dalam setiap perkara perlu adanya rasional, setiap orang ada hati, perasaan, luahkanlah dengan cara yang berhemah.

manusia itu pelbagai. walau asalnya sama tapi sifatnya berbeza. adat dunia.

No comments:

Post a Comment