My True Friends

Sunday 29 April 2012

I Love Hayat 3

Cukup sudah dengan kisah tentang PBL 27, kini berpindah pada kisah kelasku. HAYAT 3, sering kali nama tu disebut. Walau pun hayat 3, tapi bukan bermakna kami kelas ke-3. Aku bangga bersama dengan hayat 3 walaupun mungkin ada beberapa yang aku memang tak pernah tegur even aku jujur, masih ada yang aku tak tahu nama pun. But, aku still kenal budak kelas aku. Perpindahan dari fizikal 3 ke hayat 3, tidak pernah aku sesali. Hanya terfikir sejenak, jika aku masih di fizikal 3, bersama siapakah aku sekarang???Mungkinkah aku punya teman serapat Phillomena Jane (tapi aku tetap tak lupa dengan roommate aku).Teman yang sentiasa ada untuk aku saat aku memerlukannya. Bukan hanya dia, malah seluruh hayat 3, saling membantu apabila diperlukan.

Walau banyak ragam, banyak kerenah, tapi hayat 3 sudah menjadi seperti keluarga buat aku. Aku memang kurang rapat dengan kelasku, mungkin kerana aku atau apa alasannya aku tidak pasti. Segalanya tu, tidak penting, yang paling penting adalah gelak ketawa mereka yang bakal aku rindukan. Ketawa Sarah mungkin aku rindui, tangisan rakan-rakan saat ingin berpisah, juga kata-kata perpisahan dari mereka.

Tidak banyak yang dapat aku ceritakan tentang kelasku, tidak banyak yang aku tahu tentang mereka, tapi aku cuba untuk menjadi seseorang yang bergelar rakan di mata mereka. Melihat keletah mereka bersama membuat aku cemburu, cemburu untuk merasa bersama apa yang mereka rasakan. Banyak aktiviti yang membuatkan hubungan kami sekelas semakin rapat. Aku tahu, aku memang tidak banyak menginvolvekan diri dalam setiap akitiviti dan minta maaf jika aku tidak beri sokongan tentang itu, Di sini aku juga ingin menyatakan kata-kata maaf jika selama aku menjadi salah seorang dari hayat 3, ada yang aku tak kenal, sorry sangat-sangat, dan sorry if aku terkasar bahasa or terlalu banyak bercakap atau apa-apa pun, aku minta maaf.

Walau macam mana pun korang tetap sahabat di hati ini. Sejujurnya, aku takut akan dunia luar, dunia yang penuh dengan kata-kata manis, yang pada hakikatnya pahit, Tapi bersama mereka, segala rasa bertukar menjadi satu ketenangan.

Masing-masing akan membawa haluan sendiri selepas ini, mungkin aku tak dapat berkata apa hanya ingin mengucapkan selamat berjaya wahai sahabatku. Inginku genggam tangan kalian dan meneruskan perjuangan bersama hingga ke penghujungnya. Apa yang ingin aku katakan adalah aku bangga menjadi salah seorang daripada kalian di HAYAT 3.

ini diantara video pendek yang penuh dengan kasih sayang hayat 3 terhadap seseorang yang bergelar sahabat

ucapan yang menyayat hati dari mereka di akhir lecture
Dari kiri: Shereen, Thaqief, Haxieken,Farhan, and lastly Acai with Daniel

bila ada kata-kata perpisahan, pasti ada tangisan. Insyaallah kita akan bertemu lagi wahai sahabat
Dari Atas: Tarsha (my lab partner) with Addelina, Shereen with her tears and Wanie also Khaironie and Masitah

di saat akhir sebelum membuat persediaan untuk final exam
Dari atas: Syakirin, Atiqah, Adilla, Piqa, Diana
Dari kiri: Khairunnisa', Muhsin, Mieza

dapatkah aku melihat senyuman mereka lagi? atau mereka akan melupakan aku?
Dari Atas: the birthday boy on that day (Farhan) with his roommate (Aizuddin), 
Dari Kiri: Farah, Laily with alamak (minta maaf, tak tahu nama)

masing-masing posing bila nampak camera
Dari kiri:Aina, Nieda, Frank, and the always cheerful person is Muzakkir

this is a moment when we sang this song together and say, 
WE LOVE HAYAT 3

always happy and really miss this moment

and this is my hayat 3

Senyum, 
Kepada semua, 
Semyumanmu amatlah berharga, 
Senyum, 
Membahagiakan, 
Dengan senyuman, 
Terjalinlah ikatan.

ku hadiahkan lagu ini buat kalian.
terima kasih atas segalanya.

IKHLAS DARI HATI, 
Nabihah Binti Mohammad Illias

2 comments:

  1. bihaa. touching laa . dah nangis . huu.. :'(

    ReplyDelete
  2. aloloo, jgn ngis...
    biha pun sedih jugakk waktu tulis nie,
    cuma tak mampu nak nangis jerkk...

    ReplyDelete