My True Friends

Wednesday 2 May 2012

Bosann


5:02 PM
Study week telah masuk hari ke-3 untuk hari nie, tapi aku tertanya, apa jerk yang aku dah ulangkaji sebenarnya? Siap sempat pulakk mengupdate blog nie. Hihi, sebenarnya nak menghilangkan rasa ngantuk juga bosan. Sekejap jerk pun, ini pun study bio sambil dengar lagu. Pelikkan? Selalunya, orang kalau nak study biology memang dalam keadaan yang senyap, tapi aku tidakk. Kalau senyap lagi susah aku nak belajar. Haha.

Tak banyak benda yang aku nak tulis sebenarnya, Cuma tinggal lagi seminggu lebih untuk aku berada di sini. Takut? Takut nak menghadap paper yang bakal aku temui pada minggu hadapan. Sekarang ini, aku tak tahu apa yang patut aku ulangkaji, itulah, sepatutnya belajar awal-awal supaya tak kelam-kabut, tapi nak buat macam mana, smeuanya dah pun terlambat. Apa yang aku sempat buka, aku cuba untuk dapatkan sebanyak mungkin dari apa yang aku pelajari.

Matematik??? Dulu, aku tak pernah takut dengan subjek nie, even waktu sekolah dulu, aku tak pernah pun ulangkaji, Cuma harapkan homework jerk lar, tapi sekarang nie, aku rasa takut yang teramat dengan subjerk ini. Tapi, apa yang patut aku buat? Buat banyak latihan? Kalau ada buku, mungkinlah aku boleh buat, tapi kalau tanpa buku, macam mana? Aku sendiri dah buntu. Sekarang baru aku tahu kenapa ramai orang tak suka math. Aku tak benci tapi aku takut and aku tak tahu apa yang patut aku tahu dalam math. Aku cuba tapi tetap tak berjaya.

Chemistry pula, diantara subjek yang mudah untuk difahami tapi aku tak tahu kenapa aku tak dapat nak score dengan baik. Walaupun aku agak minat sebenarnya, tapi bila tengok result, terus tak jadi minat. Hemm, sebab tu lah aku tak tahu apa yang patut jadi pada masa akan datang.

Biology adalah diantara subjek yang aku minat. Aku pun tak tahu kenapa tapi aku suka belajar tentang manusia bukan haiwan mahupun tumbuhan. Tapi apakan daya, kenalah jugakk tahankan diri untuk belajar semuanya. Aku harap semua ini berakhir dengan pantas. Biarlah ia berlalu dengan cepat.

Sementara aku rehat tadi pun aku sempat meng'edit' gambar yang ada. Gambar ini dari koleksi gambar aku dan rakan-rakan. Sepatutnya pada waktu-waktu macam nie, kami perlu fokus pada study tapi sempat jugakk tengok movie dan merantau ke tempat lain, tapi bukan facebook ye.
Ini diantara gambarnya:



ini pemandangan di riverside pada waktu malam 


 ini pemandangan berdekatan dengan india street pada waktu malam


gambar yang menyimpan kenangan bersama

Ditulis, 
Nabihah Mohammad Illias

No comments:

Post a Comment